dimecres, 7 d’octubre del 2009

La descripció

Aquest matí m’ho he passat molt bé! La classe de COED ha estat molt entretinguda, divertida i amena. El cas és que avui la Imma ens ha preparat una classe més lúdica en la qual hem escoltat i treballat diferents cançons: El gripau blau (Ara va de bo), Lila (Whiskyn's), Pedro Navaja (Gato Pérez), Com un puny (Raimon) i Nit de Sant Joan (Sisa). Evidenment, el propòsit de la Imma no era que simplement ens diveritíssim escoltant les cançons, sinó que havíem de fer un treball de descripció. Així doncs, calia que cada vegada que escoltéssim una cançó, féssim una descripció subjectiva dels sentiments i les emocions que aquesta produia dins nostre.
Després d’aquesta activitat, també hem fet un passeig virtual per l’obra de Joan Brossa i hem vist el vídeo de l’spot publicitari d’Estrella Damm d’aquest estiu (Summercat).
Passada la mitja classe, la Imma ens ha repartit un dossier de la descripció. En ell hi trobem informació sobre què és la descripció, les classes de descripcions que podem trobar, l’estructura dels textos, les tècniques descriptives, etc. Seguidament descriurem alguns d’aquests conceptes:
La descripció: mode d’organització del discurs que pretén representar lingüísticament persones, animals, objectes, paisatges, èpoques, sentiments, etc. Es poden descriure tots els aspectes de la realitat, des dels més concrets als més abstractes. Podem ddiferenciar dues classes de descripció:
1. Objectiva: l'autor adopta una actitud imparcial davant l’objecte descrit, i es limita a descriure amb la major objectivitat i precisió les característiques que millor el defineixen. Aquest tipus de descripció és comuna dels textos acadèmics i científics.
2. Subjectiva: l'autor reflecteix el que li suggereix personalment l’objecte descrit. Conté una gran càrrega subjectiva i sol tenir una finalitat estètica.
En resum, personalment la classe d’avui m’ha agradat molt, ja que hem pogut estudiar i treballar continguts de la matèria de COED combinant la teoria amb la pràctica.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada